Bij het verenigingsgebouw De Bimd werd er volop genoten van alle activiteiten. Kinderen stonden geduldig in de rij om een prachtig geschminkt gezicht te krijgen, van kleurrijke bloemen tot grappige dieren. Anderen timmerden geconcentreerd aan vogelhuisjes of luisterden ademloos naar verhalen bij de vertelboom. In de vijver zwommen vooral veel salamanders, en de kinderen vingen ze voorzichtig met hun schepnetten.
De muziek van Zanzé, die met hun meerstemmige zang de lucht vulde, zorgde voor een vrolijke sfeer. De theeschenkerij trok veel bezoekers, die genoten van een geurige kruidenthee en een ontspannen gesprek. Binnen konden bezoekers de prachtige natuurfoto’s van Fotowerkgroep Kieknou bewonderen. Tussen de foto’s zaten heel wat pareltjes en de bezoekers mochten stemmen op hun favoriet. Welke foto het meest geliefd was, blijft voorlopig nog een verrassing.
Ondanks dat de kikkers zich niet echt lieten horen, was de natuurpracht van de tuin overal te zien en te beleven. De kraampjes met lokale producten en informatie van IVN trokken veel bekijks, de sfeer was gemoedelijk en gezellig. Het Kikkerconcert bewees opnieuw hoe leuk en leerzaam een middag in de natuur kan zijn!
Verslag: Karin van den Heuvel