Laarbeek | Wat te doen als de stempas kwijt of beschadigd is?

De stempassen voor de verkiezingen op 29 oktober worden uiterlijk twee weken tevoren rondgestuurd op het adres waar men op 15 september stond ingeschreven. Wie op 6 oktober nog geen pas heeft ontvangen op het adres waar men op die datum ingeschreven stond moet een vervangende stempas aanvragen. Dat kan ook wanneer de stempas kwijt  of erg beschadigd is. Aanvragen kan digitaal of mondeling. Wanneer men een vervangende stempas heeft gekregen kan alleen nog daarmee gestemd worden. De originele pas wordt ongeldig verklaard. Kijk op laarbeek.nl/stempas.

Stempas-2025-aspect-ratio-800-500
Foto: stempas

Een vervangende stempas digitaal aanvragen kan van  maandag 6 tot en met vrijdag 24 oktober 2025 17.00 uur. Als dit niet lukt dan kan aan de balie in het gemeentehuis een afspraak gemaakt worden. Dit kan alleen persoonlijk en uiterlijk tot dinsdag 28 oktober 2025 12.00 uur.

Wanneer beide mogelijkheden niet lukken dan kan het verzoek schriftelijk worden ingediend. Het ingevulde en ondertekende formulier kan gemaild worden naar verkiezingen@laarbeek.nl of per post opsturen naar de Gemeente Laarbeek, postbus 190, 5740 AD Beek en Donk. Vanwege de postbezorging moet rekening worden gehouden met een langere verwerkingstijd.

 

Delen