Petra van der Putten Clauwens uit De Mortel, nu eenenveertig, vertrekt naar het WK CrossFit in Amerika. Eind dertig kreeg ze de diagnose Parkinson, een enorme klap. Artsen adviseerden sport, ze kwam bij CrossFit. Ze besloot mee te doen aan een wedstrijd en ondanks dat het verre van vlekkeloos verliep, bleek ze beter te scoren dan veel wereldtoppers. Een half jaar later al op het WK. De strijd om een finaleplek werd een zware. Petra zegt: “Ik voel me als het kneusje uit De Mortel tussen allemaal spierbundels.” Haar klachten zijn vooral cognitief, zoals moeite met plannen en multitasken.
