Laarbeek | Brabants stroomnet op slot vanaf 1 juli

Het elektriciteitsnet in Brabant gaat op slot. Vanaf woensdag de 1 juli, komen alle nieuwe aanvragen voor kleinverbruikers in heel Brabant, dus ook in Laarbeek op een wachtlijst. Denk aan nieuwbouwprojecten of meterkastuitbreidingen. Dat meldt netbeheerder Enexis. Eerder moesten zware aansluitingen voor bedrijven al wachten. Woordvoerder Maartje Vermeer van Enexis stelt dat een wachtperiode voor iedereen aanbreekt; de netcongestiekaart van Brabant kleurt vrijwel volledig rood. Organisaties of instanties die maatschappelijk gezien van cruciaal belang zijn krijgen voortaan voorrang.

Enexis-Beheer-aspect-ratio-800-500
Foto: enexis facebook

Aansluitingen voor nieuwe huizen of uitbreidingen in de meterkast voor bijvoorbeeld een (zwaardere) inductiekookplaat of laadpaal aan huis moeten dan achteraan in de prioriteitenrij aansluiten. Ze krijgen nog wel voorrang op bedrijven zonder prioriteit.

Delen