Laarbeek-Gemert-Bakel-Boekel | Brandgevaar in de natuur

Het is al langere tijd erg warm en droog in onze regio waardoor er een grotere kans is op brand in natuurgebieden. Mensen moeten dus extra goed opletten in de bossen, heidegebieden en andere natuurterreinen. Ook al valt er af en toe een regenbui, dat is niet genoeg om de droogte echt op te lossen. Een klein vonkje kan al snel uitgroeien tot een grotere brand. Wat men kan doen is niet te roken in natuurgebieden en geen peuken weg te gooien. In de natuur geen open vuur zoals kampvuur of barbecues en niet op droog gras parkeren. Door de hitte van de auto kan het gras in brand vliegen. Kijk ook op brabantalert.nl.

Header-Vuur-is-jouw-Natuur-V02c-1600x700-aspect-ratio-800-500
Foto: Brandweer Nederland

Delen