Laarbeek | Maaien van vijveroevers

Bij de gemeente Laarbeek komen regelmatig vragen binnen over het maaien van de vijveroevers. Dat lijkt misschien niet goed voor dieren, maar het gebeurt bewust en zorgvuldig. In het voorjaar wordt ongeveer de helft van de oever gemaaid, in het najaar de andere helft. Dat gebeurt volgens de Gedragscode Soortenbescherming Gemeenten. Dit betekent dat er rekening wordt houden met beschermde
planten en dieren. Zo blijft er altijd genoeg plek over voor planten en dieren om te leven en schuilen. Met deze aanpak blijven de vijvers gezond. Het blijven fijne leefplekken voor planten en dieren, nu en in de toekomst.

 

Oevers-Laarbeek-aspect-ratio-800-500
Foto: Gemeente Laatrbeek Facebook

Delen